La doar 13 ani a câştigat peste 90 de medalii, dintre care 70 de aur si totusi in presa nu s-a auzit de el

La doar 13 ani a câştigat peste 90 de medalii, dintre care 70 de aur. Vorbim despre Vlad Coneschi, un adolescent pasionat de matematică şi informatică.

El a inventat mai mulţi roboţi, care au fost premiaţi la olimpiadele internaţionale. Acum se pregăteşte pentru o altă mare competiţie care va avea loc luna viitoare.

Din păcate până acum autoritățile nu s-au interesat de el sau măcar să-l sprijine în realizările sale.

Vlad Coneschi şi-a urmat pasiunea şi a participat la concursuri care i-au adus recunoaşterea. El are până acum 97 de medalii, dintre care, 70 de aur, 17 de argint şi 10 de bronz, obţinute în mare parte la concursuri de matematică, informatică şi robotică.

O parte dintre medalii le-a obţinut pentru talentul actoricesc şi a jucat în mai multe piese de teatru.

Vlăduţ este copilul teribil al generaţiei sale. S-a remarcat încă din şcoala primară la concursurile organizate în afara şcolii. În clasa a IV-a este „luat în vizor“, la sfatul învăţătoarei şi rugămintea părinţilor, de profesoara Ludmila Popa.

„Deşi era elev în clasa a IV-a, l-am pregătit pentru olimpiada naţională de matematică pentru clasa a V-a, de unde s-a întors cu medalie de bronz. A fost cea mai mare surpriză pentru mine şi cred că primul rezultat de acest fel pentru judeţul Olt, cel puţin în ultimii 20 de ani“, povesteşte profesoara Popa, până să apară Vlad îmbrăcat elegant şi purtând papion.

„Aşa e el în fiecare zi, nu este ceva special acum“, primim din nou lămuriri. „Este o figură!“, certifică mândră şi profesoara Gabriela Constantinescu, directorul şcolii gimnaziale cu cele mai bune rezultate din judeţ.

Dacă bronzul a venit în clasa a IV-a, în anul următor, când Vlad Coneschi a concurat tot pentru clasa a V-a, pentru că-şi dorea aurul, a obţinut, ce altceva – aur la matematică.

A fost a patra medalie de aur obţinută de un elev al profesoarei Popa, venită într-un interval de timp destul de scurt. „Am avut, înainte de Vlăduţ, o altă elevă de excepţie, Adina Deaconu, care acum confirmă şi la liceu. Ea a obţinut aur în clasa a V-a, aur în clasa a VI-a, argint în clasa a VII-a şi s-a calificat în lotul restrâns în clasa a VIII-a, tot cu aur“, rememorează profesoara Popa.

Aur cu punctaj maxim în 2016

După atâtea diplome şi medalii, aproape că nu acestea mai sunt miza. Nu i-a picat însă tocmai bine lui Vlad că anul acesta, deşi a obţinut punctaj maxim – 28 de puncte, şi medalie de aur, Ministerul Educaţiei l-a recompensat cu menţiune.

„Este, pe undeva, o prevedere absurdă în regulament. Au fost mai mulţi elevi cu punctaj maxim, iar regulamentul spune că pentru departajare se ţine cont de rezultatele obţinute la faza judeţeană. Or, nu mi se pare tocmai corect, pentru că lucrările nu sunt evaluate de acelaşi colectiv.

Nu ştiu dacă 27 de puncte la Olt echivalează cu 27 la Mureş sau mai ştiu eu unde“, remarcă profesoara.

Ziua unui olimpic la mai multe discipline este, cum altfel, deosebit de încărcată. Vlad se trezeşte la ora 8.00, iar la 9.00 este deja gata de studiu. La prânz începe cursurile, iar de la şcoală revine spre seară.

Pauza de la învăţat o ia pe drum. Mănâncă, îşi face temele pentru a doua zi la celelalte materii şi, dacă mai are timp, studiază la matematică sau informatică. „Antrenamentul“ pentru rezultatele la care a ajuns implică, în medie, patru ore de studiu al matematicii zilnic.

„De la 9.00 seara, până la 10.00 şi ceva, mă pregătesc cu prietenul meu, Robert Vădăstreanu, la robotică pentru că participăm în echipă“. Te întrebi când are timp şi pentru pregătirea suplimentară cu profesorii de matematică şi informatică – pentru că, la matematică cel puţin, înseamnă 4-5 şedinţe săptămânal – şi pentru activităţile din timpul liber.

De fapt, care timp liber? „Să ştiţi că ies pe afară cu prietenii, mă joc pe consolă, mai fac şi alte lucruri“, ne contrazice Vlad. Ce-i drept, acele „alte lucruri“ sunt acum mai puţine.

În clasele mici a făcut taekwondo -are centura neagră, deci nu prea ar mai avea miză, deşi a renunţat din lipsă de timp -, dans de societate, iar acum continuă cu teatrul.

„A luat menţiune la festivalul naţional de la Vâlcea. El oricum era supărat că la Festivalul Naţional «Eugen Ionescu», pe care îl organizăm noi la Slatina, niciodată nu poate să participe, pentru că e la olimpiade“, mai spune profesoara şi diriginta lui, Ludmila Popa. Performanţa se face dacă-şi doreşte elevul, dacă are deja pasiunea.

Trebuie să ajungă la pasiunea de a rezolva probleme, nu la pasiunea de a obţine premii. Ludmila Popa profesoară de matematică

„Plec şi îmi voi lua şi părinţii cu mine“

Vlad şi colegii lui care fac performanţă, la matematică, informatică, desen, limbi străine, limba română (clasa lor chiar excelează la toate), sunt conştienţi că fără sprijinul părinţilor, moral şi material, ar fi reuşit mult mai puţin. Nu se simt, în rest, motivaţi de sistem, încurajaţi de autorităţi. Este motivul pentru care viitorul şi-l văd, din păcate, „în afară“.

„După liceu cred că voi merge în străinătate, nu sunt facultăţi de matematică sau informatică atât de bune în România. Şi probabil îmi voi lua şi părinţii cu mine“, spune, parcă în treacăt, Vlad. Oricum, nu şi-a desenat chiar atât de clar viitorul.

Ştie că următorul obiectiv, de fapt obiectivul echipei Coneschi – Popa, este accederea în lotul naţional de matematică, mai ştie că va merge la Colegiul Naţional „Ion Minulescu“ din Slatina şi va continua în paralel cu matematica şi informatica, încă nu poate alege între ele. Pentru facultate studiază opţiuni din Europa, dar nu numai.

Sursa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *